Kreativnosti izvan akademskih okvira


Henri RousseauIzvor ilustracije: https://www.theartlifegallery.com/ 

Slikarstvo amatera zauzima posebno mjesto u širem kontekstu umjetnosti, premda je često bilo zanemarivano ili smatrano manje vrijednim u odnosu na radove akademski obrazovanih umjetnika. Iako se amaterski slikari bave slikarstvom bez formalne umjetničke edukacije i u većini slučajeva ne teže profesionalnoj karijeri u svijetu umjetnosti, njihov doprinos kulturnoj sceni ne može se zanemariti. Amatersko slikarstvo, motivirano osobnim zadovoljstvom, hobijem ili kreativnim istraživanjem, često odražava autentične i neočekivane estetske vrijednosti, a povijest je pokazala da su neki od najpoznatijih slikara u povijesti bili amateri.

Kada govorimo o amaterskom slikarstvu, važno je razumjeti kontekst i karakteristike koje ga izdvajaju od profesionalne ili akademske umjetnosti. Amaterski slikari nemaju formalno obrazovanje u umjetničkim školama ili akademijama, ali to ne znači da im nedostaje talenta ili tehničke vještine. Štoviše, neki amateri pokazali su izvanrednu kreativnost i inovaciju u svojim radovima, često neobuzdani pravilima i tehnikama koje su naučene u akademijama. Slikanje izvan institucionalnih okvira daje amaterima slobodu da istražuju različite stilove i tehnike na način koji je možda nepristupačan profesionalnim umjetnicima, čiji rad može biti ograničen zahtjevima tržišta ili umjetničkih konvencija.

Povijesno gledano, termin "amater" dolazi od latinske riječi "amator", što znači ljubitelj. Time se implicitno sugerira da se amateri bave nekom djelatnošću iz ljubavi prema njoj, a ne iz potrebe za zaradom ili priznanjima. U slučaju slikara amatera, slikanje je često strast kojoj se posvećuju u slobodno vrijeme, bez obveze ili pritiska da od toga stvore karijeru. Ova sloboda često omogućava amaterima da izraze osobne ili intuitivne estetske osjećaje na način koji je potpuno autentičan, bez potrebe da slijede akademske kanone ili kritičke standarde.

Jedan od najvažnijih aspekata amaterskog slikarstva je njegova raznolikost. Budući da amateri dolaze iz svih sfera života i slikarstvu pristupaju na različite načine, njihovi radovi često obuhvaćaju širok spektar stilova, tehnika i tema. Neki amaterski slikari inspirirani su prirodom, drugi osobnim iskustvima, dok su neki vođeni apstraktnim idejama ili emocijama. S druge strane, akademski slikari, s formalnim obrazovanjem i iskustvom, češće su skloni poštovanju ustaljenih pravila umjetničkog stvaralaštva, ali su također često ograničeni kriterijima koji dolaze s time. Ta se razlika često očituje u formalnim aspektima njihovih djela, od kompozicije do uporabe boja i oblika.

Akademski slikari kroz svoju obuku prolaze rigorozan proces usvajanja različitih umjetničkih tehnika i teorija. Njihova djela često odražavaju duboko razumijevanje umjetničke povijesti, teoretskih koncepata i tehnoloških inovacija u umjetnosti. Također, često su obučeni za rad unutar specifičnih stilova ili škola, kao što su realizam, impresionizam, ekspresionizam i drugi, te njihovi radovi mogu odražavati sofisticiranost koja proizlazi iz takve obuke. Međutim, akademski slikari mogu biti podložni utjecaju tržišta umjetnosti, galerija i kritike, što može ograničiti njihov kreativni izražaj ili ih prisiliti da se prilagode ukusu publike ili sponzora.

Nasuprot tome, slikari amateri oslobođeni su tih institucionalnih ograničenja i često stvaraju iz osobnih pobuda ili unutarnje potrebe za kreativnim izražavanjem. Mnogi amateri nisu vezani za konvencije niti osjećaju pritisak da slijede trendove ili udovolje zahtjevima tržišta. Ta sloboda izražavanja često rezultira jedinstvenim i autentičnim radovima, u kojima se mogu vidjeti spontani potezi, emocionalna dubina i iskrenost. Ova vrsta spontanosti može biti ključna karakteristika amaterskog slikarstva, dajući im autentičnu kvalitetu koja često nedostaje u radovima formalno obučenih umjetnika.

Jedan od najpoznatijih amaterskih slikara je Henri Rousseau, koji je bio potpuno samouki umjetnik. Poznat po svojim fantastičnim i naivnim slikama džungli, Rousseau je radio kao carinik, a slikarstvom se bavio isključivo u slobodno vrijeme. Njegov rad bio je isprva ismijavan od strane akademskih kritičara, ali kasnije su ga prihvatili i cijenili modernistički umjetnici poput Pabla Picassa i Wassilyja Kandinskog. Rousseau je primjer kako amater može postići globalno priznanje i revolucionirati umjetničke konvencije, iako mu nedostaje formalno obrazovanje.

Još jedan iznimno poznat amaterski slikar bio je Alfred Wallis, engleski ribar koji je postao slikar u poznijim godinama. Njegove naivne i gotovo primitivne slike brodova i morskih pejzaža privukle su pažnju avangardnih umjetnika poput Bena Nicholsona i Christophera Wooda, koji su ga smatrali pionirskim talentom. Wallisovo djelo karakterizira jednostavnost i iskrenost koje proizlaze iz njegova neposrednog iskustva života na moru, a njegova se djela i danas smatraju važnim doprinosom naivnoj umjetnosti.

Amaterski slikari često se nalaze u sjeni svojih profesionalnih kolega, ali njihova djela mogu biti izrazito vrijedna i inovativna. Uzmimo, primjerice, slikare naive, koji često rade izvan formalnih akademskih okvira i oslanjaju se na svoju intuiciju i osobno iskustvo. Naivna umjetnost, iako tehnički jednostavnija, često odiše dubljim emocionalnim i simboličkim značenjem. U ovom kontekstu, slikari poput Ivana Generalića, Miroslava Kraljevića ili Nikifora Krynickog mogu se smatrati amaterskim slikarima, jer nisu prošli formalnu umjetničku obuku, no ipak su stekli svjetsku slavu zbog svoje unikatnosti.

Ipak, nije samo u naivnoj umjetnosti prisutno amatersko slikarstvo. Postoje brojni moderni i suvremeni umjetnici koji su započeli kao amateri i kasnije postali prepoznati. Ovaj fenomen možemo promatrati u kontekstu sve veće demokratizacije umjetnosti. U današnje vrijeme, pristup umjetničkim materijalima i platformama za izlaganje radova, poput društvenih mreža, omogućio je amaterima da svoje radove podijele s mnogo širom publikom. Umjetnici poput Stevea Hanksa, poznatog po svojim realističnim akvarelima, ili Bill Traylor, afroamerički umjetnik koji je slikao prizore iz ruralnog života u Alabami bez ikakve formalne izobrazbe, dokazuju da talent može cvjetati i izvan akademskih institucija.

Suvremeni trendovi u umjetnosti također sve više prepoznaju i cijene rad amatera. Amaterski umjetnici često unose svježinu i inovaciju u umjetnički svijet jer nisu ograničeni pravilima ili očekivanjima. Njihovi radovi mogu biti nepredvidivi, eksperimentalni i lišeni komercijalnih kalkulacija, što često dovodi do neobičnih, ali i vrlo originalnih rezultata. U tom kontekstu, amaterski slikari postali su važan dio suvremene umjetničke scene, unoseći raznovrsnost i izazivajući ustaljene norme.

Pitanje koje se postavlja je i status i identitet amaterskih slikara. Da li ih možemo smatrati jednakima akademski obrazovanim slikarima? Gledajući povijest umjetnosti, vidimo da je ta podjela često proizvoljna. Brojni umjetnici koji su postali ikone umjetničkog svijeta počeli su kao amateri, a njihovi radovi ne zaostaju ni po kvaliteti ni po inovaciji u usporedbi s radovima akademskih slikara. Umjetnost je, u svojoj srži, osobni izraz, a razlika između amatera i profesionalaca često je zamagljena kada se promatra kroz prizmu estetske vrijednosti i utjecaja na publiku.

Amatersko slikarstvo nudi važno dopunu općem kanonu likovne umjetnosti. Unatoč tome što su amateri često izvan glavnih tokova umjetničke produkcije, njihovi radovi mogu biti jednako inovativni, emocionalno snažni i estetski vrijedni kao i radovi akademski obrazovanih slikara. Amaterski slikari donose osobnu perspektivu, često oslobođenu akademskih pravila i tržišnih pritisaka, što rezultira unikatnim umjetničkim djelima koja obogaćuju širu umjetničku scenu. Poznati amateri, poput Henri Rousseaua, Alfreda Wallisa i mnogih drugih, pokazuju da je slikarstvo univerzalni jezik izražavanja koji nije ograničen formalnim obrazovanjem. Na kraju, granica između amaterskog i profesionalnog slikarstva često je nejasna i ovisi o perspektivi promatrača. Umjetničko djelo procjenjuje se po svojoj sposobnosti da izazove reakciju, prenese poruku ili pobudi emocije, a u tome su amateri često jednako uspješni kao i akademski slikari.

Željko Bedić

Samostalna izložba akademskog umjetnika Vice Glibote "Fallout"

vrijeme: 24.10.2024 u 19 sati
mjesto: Galerija Zilik,Ul. Vladimira Nazora, 47000, Karlovac
Pozivnica ViceGlibota

Vici Gliboti pripala je čast da svečano otvori jesensku sezonu ZILIK izložbi, a predstavit će se svojim recentnim ciklusom radova inspiriranih američkim majstorima fikcije, kozmičkog i filozofskog horora. Na izložbi će posjetitelji moći razgledati ukupno 14 radova odnosno reljefa, skulptura i prostornih instalacija izvedenih u kombiniranoj tehnici uz primjenu assemblage i upcycle tehnike. Nakon što se u prethodne dvije godine predstavio na izložbama u Zaprešiću, Samoboru, Zagrebu i Rabu, Vice Glibota izložbom u Karlovcu zaključuje predstavljanje svog recentnog ciklusa radova, nakon kojeg će se posvetiti produkciji novih radova.

O izložbi je izbornica ZILIK-a i viša kustosica Sonja Švec Španjol zapisala:
"Akademski kipar Vice Glibota u recentnom ciklusu "Fallout", koji je prirodni nastavak prethodnih izložbi "Future Dire", "Fracture Terminal" i "Deliverance from Chaos", kroz medij skulpture, reljefa i instalacije intuitivno progovara o nizu katastrofičnih situacija koje smo proživjeli (potresi, poplave i požari, ali i svjetske pandemije i ratovi), ukazujući pritom i na našu potencijalnu budućnost. Inspiraciju za rad autor pronalazi u dugogodišnjem istraživanju i čitanju literature američkih majstora fikcije, kozmičkog i filozofskog horora. Sve proživljeno i spoznato umjetnik pretače u niz radova prikazanih u stadiju propadanja, urušavanja i kopnjenja. Iz predstavljenih djela možemo iščitati njihovu prošlost (kako su nekada izgledali), ali i predvidjeti njihovu budućnost zbog tendencije ogoljivanja ili rastakanja forme. Upravo ova faza prikaza omogućava uvid u njihovu unutrašnjost, strukturu i jezgru odnosno dopušta nam da se približimo i promotrimo detalje. Cijevi, tube, žice, pločice, kugle, vijci, matice i ostali dijelovi mehanizama, fragmenti su nekadašnjeg svijeta iznova sastavljenog u nove slojevite kompozicije koje ukazuju na dotrajalu stvarnost potrošačkog društva i konzumerističkog svijeta u kojem živimo.
Iznimno impresivnim, ludičko osmišljenim i pomno realiziranim djelima, akademski kipar Vice Glibota zaokružuje priču započetu u ranijim radovima objedinjenim kroz izložbe "Future Dire", "Fracture Terminal" i "Deliverance from Chaos", dodajući ciklusu nijansu mračnijeg i zlokobnijeg tona od ranije interpretiranog. Naime, izložba "Fallout" svojevrsni je završetak aktualnog ciklusa, ali i neminovni početak odnosno naznaka nečeg novog. U kojem smjeru će Vice Glibota razvijati novi koncept i manifestaciju istog u vizualnom svijetu ostaje za vidjeti. Do tada pozivamo namjernog ili slučajnog promatrača da uživa u studioznim i krajnje minuciozno izvedenim djelima Vice Glibote začudne distopijske atmosfere koja se istovremeno čini tako bliskom i poznatom, a opet tako dalekom i nedokučivom, ostavljajući nas u neizvjesnosti konačnog ishoda."

Biografija autora:
Vice Glibota, rođen 09. travnja 1988. u Splitu gdje 2008. godine završava srednju likovnu školu Fausta Vrančića - smjer kiparstvo. Magistrirao kiparstvo 2013. godine u klasi prof. Stjepana Skoke na Akademiji likovnih umjetnosti u Širokom Brijegu Sveučilišta u Mostaru. Sudjelovao na kiparskoj koloniji na Braču 2012. godine koja je rezultirala izvedbom jedne javne skulpture u kamenu u Bolu na Braču. Sudjelovao na jubilarnom 50. ZILIK-u gdje je u Centru za pružanje usluga u zajednici Vladimir Nazor održao likovnu radionicu za djecu pod nazivom "Odiseja u svemiru 2024.". Sudjelovao u realizaciji umjetničkog segmenta projekta "Astropark Makarska" - edukacijskog centra za djecu i odrasle otvorenog 2017. godine u sklopu Makarske zvjezdarnice. U sklopu projekta realizirao je sedam javnih skulptura koje predstavljaju nebeska tijela sunčevog sustava: Merkur, Venera, Zemlja, Mars, Asteroidni pojas, asteroid Makarska, Kuiperov pojas. Cilj projekta je pobuditi interes za znanost i umjetnost kod svih naraštaja, poboljšati znanstvenu pismenost te približiti znanost općenito, a poglavito astronomiju i astrofiziku naraštajima koji dolaze. Voli raditi u različitim medijima poput drva, kamena, gipsa, betona, metala i sl. Trenutno u svom radu koristi kombinaciju tehnika assemblage i upcycle, a formu gradi koristeći se otpadnim materijalom u svrhu reciklaže. Medij u kojem trenutno radi je kombinacija različitog otpadnog materijala: metal, drvo, elektroničke komponente, te beton, gips i epoxy smola. Sudjelovao na nekoliko grupnih i samostalnih izložbi. Član HDLU-a u Zagrebu i HULU-a Split. Živi i radi u Makarskoj.

Izložba u Galeriji ZILIK ostaje otvorena do 7. studenoga 2024. i može se pogledati ponedjeljkom, srijedom i petkom od 10 do 12 sati, te utorkom i četvrtkom od 17 do 19 sati.

Izložba Klementine Schwarz Požgaj i Duška Šibla "TEATRALIJE"

 


teatralije izlozba
vrijeme: 23.10.2024 u 19 sati
mjesto: Galerija Kranjčar, Kaptol 26, Zagreb

Izložba „Teatralije“, koja se otvara u galeriji Kranjčar, donosi izniman dijalog između dva umjetnika različitih generacija – Klementine Schwarz Požgaj, hrvatske karikaturistice s početka 20. stoljeća, i suvremenog slikara Duška Šibla. Ova nesvakidašnja kombinacija donosi zanimljivu usporedbu dvaju pristupa vizualnom izražavanju, ukazujući na specifične umjetničke afinitete svakog autora te na širok raspon emocija i tema koje obrađuju.

Klementine Schwarz Požgaj prikazuje radove koji se fokusiraju na portretiranje ljudi iz svakodnevnog života, ali i javnih figura, gdje kroz jednostavne linije i oštre karakterizacije često provlači ironični i satirični ton. Karikature prikazane na ovoj izložbi oslikavaju njezinu briljantnu sposobnost da sa samo nekoliko poteza perom prikaže suštinu lika, ističući karakterne crte koje se ne vide na prvu. Likovni izričaj Klementine ogleda se u preciznim linijama i jednostavnoj kompoziciji koja nosi snažnu poruku, uvijek oslonjenu na duboki smisao za humor, ali i kritiku društva. Njezine karikature, sa suptilnim nijansama portreta, podsjećaju nas na moć portretne umjetnosti u prepoznavanju ljudske suštine.

S druge strane, Duško Šibl nudi posve drugačiju interpretaciju figuralnog, fokusirajući se na apstraktnije oblike i ekspresivnije geste. Duškove slike u ovom kontekstu djeluje dinamično, pomalo mistično, s naglašenom igrom svjetla i sjene. Njegovo zanimanje za ljudsko tijelo i pokret dolazi do izražaja u ovoj kompoziciji, koja kao da slavi fluidnost i teatralnost svakodnevnih gesta. Šiblov pristup likovnoj formi naglašava senzualnost pokreta i transfiguraciju prostora, što je u snažnom kontrastu prema preciznim linijama i jasnim karakterizacijama Schwarz Požgaj. Njegova su djela, u kojoj se spajaju ekspresivnost i suptilnost, posebno relevantna u kontekstu suvremene umjetnosti, gdje se granice između realnog i apstraktnog neprekidno pomiču.

Ova izložba, spajajući djela Klementine Schwarz Požgaj i Duška Šibla, otvara prostor za promišljanje o vremenskom luku u kojem se mijenjala umjetnost karikature, ali i apstraktne interpretacije ljudske figure. S jedne strane, imamo povijesnu figuru koja je kroz karikaturu prenosila društvene komentare, a s druge strane suvremenog umjetnika koji kroz apstrakciju interpretira unutarnje psihološke stanja i dinamiku tijela. Oba autora, svaki na svoj način, istražuju esenciju ljudskog postojanja, pri čemu izložba „Teatralije“ postaje most između povijesne tradicije i suvremene umjetničke prakse.

Ova izložba poziva posjetitelje da sagledaju različite perspektive u prikazivanju ljudske figure i karaktera, a istovremeno pokazuje kako dva potpuno različita umjetnička izričaja mogu funkcionirati u harmoniji, stvarajući dijalog između prošlosti i sadašnjosti.
LD

Klementina PogajHrvatska karikaturistica Klementina Schwarz Požgaj rođena je 4. listopada 1896. u Zagrebu, potječući iz ugledne i imućne židovske obitelji. Kćer je Alberta Schwarza, građevinskog inženjera i poduzetnika, te Ane, rođene Friedman, koja je došla iz Bečkog Novog Mjesta u Austriji. Albert, Zagrepčanin, bio je prvi tehnički direktor novootvorenog Hrvatskog narodnog kazališta te je sudjelovao u njegovoj izgradnji i opremanju. Osim toga, radio je kao nadinženjer u Kraljevskom građevinskom odsjeku i bio profesor u Graditeljskoj stručnoj školi. Njegovo bogatstvo bilo je vidljivo po poreznim uplatama, a 1915. godine bio je jedan od najvećih poreznih obveznika u zagrebačkoj Židovskoj općini. Ana, Klementinina majka, bila je vlasnica krojačkog salona u kojem su izrađivani modeli odjeće, među ostalim i za reprezentativni zastor Vlahe Bukovca u HNK-u.

Klementina je nakon završetka školovanja u Ženskom liceju, 1916. godine upisala Kraljevsku višu školu za umjetnost i obrt, današnju Akademiju likovnih umjetnosti, gdje je imala priliku učiti od istaknutih umjetnika poput Bele Csikosa Sesije i Mencinija Clementa Crnčića. Istovremeno, na školu je došao Ljubo Babić, najprije kao pomoćni učitelj, a potom kao jedan od njezinih profesora tijekom cijelog njezina studija.

Nakon što je diplomirala 1920. godine kao jedna od prvih žena diplomantica, Klementina se udala za O. Bluhweissa i dobila sina. Međutim, taj brak nije uspio te se 1926. godine razvela. Drugi put se udala 1937. za arhitekta Zvonimira Požgaja i prešla na katoličanstvo, no ni to joj nije pomoglo tijekom NDH. Bila je evidentirana u Kartoteci židovskog znaka, ali nije preuzela oznaku. Zbog političkih uvjerenja njezina supruga, bili su progonjeni od ustaških vlasti i većinu vremena tijekom Drugog svjetskog rata proveli skrivajući se u Zagrebu.

Nakon rata, Klementina je nastavila raditi kao karikaturistica te je pet godina bila ravnateljica muzeja u Zadru. Njezini prvi radovi, pejzaži i mrtva priroda, bili su inspirirani impresionizmom, dok se kasnije okrenula portretnoj karikaturi, crtajući umjetnike, političare, skitnice, kavanske posjetitelje i prolaznike. Njena karikatura Miroslava Krleže, obiteljskog prijatelja, ostala je posebno zapažena.

Klementina je svoju prvu samostalnu izložbu imala 1919. godine na Gospodarićevu kupalištu na Savi, koja je bila veliki uspjeh. Njezina djela toliko su se svidjela njezinom profesoru Ljubi Babiću da joj je predložio izložbu u zagrebačkom Salonu Ullrich. Drugu izložbu imala je 1932. godine u Zagrebu. Iako je privukla velik interes publike, kritike su bile oštre. Čak ju je kritizirao i njezin profesor Babić u Obzoru, zbog njezine sklonosti prema sladunjavim motivima, što je Klementina voljela, ali je potom počela crtati svoje kolege i profesore "s dozom ljute ironije". Kritičari su joj zamjerali neujednačenost kvalitete, no kritičar Vladimir Ciprin vratio joj je dignitet objavivši razgovor s njom i njenu karikaturu na naslovnici časopisa 15 dana. Godinu kasnije, izlagala je u Beogradu.

Izlagala je i u Zadru 1946., a retrospektivna izložba njezinih radova održana je 1975. godine u Zagrebu. Godine 1978. i 1980. izlagala je u HNK-u seriju karikatura scenskih umjetnika. Bila je članica ULUPUH-a i ULUH-a od 1945., a od 1948. sudjelovala je na mnogim važnim izložbama. Dio njezinih crteža pohranjen je u arhivu Zavoda za književnost i teatrologiju HAZU te u zbirci dr. Josipa Kovačića u Zagrebu.

U isto vrijeme kad i Klementina, karikaturom se bavila i Anka Krizmanić, istaknuta slikarica, ilustratorica i grafičarka, koja je također rođena 1896. godine. Krizmanićka je bila poznatija u javnosti, dok je Klementinino djelo dobilo šire priznanje tek 2009. godine u knjizi Frane Dulibića "Povijest karikature u Hrvatskoj do 1940.".

Klementina Schwarz Požgaj preminula je 25. svibnja 1982. godine u Zagrebu, a pokopana je na židovskom groblju na Mirogoju.

dusko siblDuško Šibl rođen je 1951. godine u Zagrebu. Diplomirao je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1977. godine, studirajući komparativnu književnost i povijest umjetnosti.

Slikarsku karijeru započeo je u Londonu, gdje je 1982. završio studij na Byam Shaw School of Art, a 1986. magistrirao na prestižnom Royal College of Art. Njegov umjetnički rad odvija se između tri grada: Zagreba, Londona i Opatije. Od 1982. godine samostalno izlaže te sudjeluje na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj i diljem Europe. Jedan od najvažnijih trenutaka u njegovoj međunarodnoj karijeri dogodio se 1985. godine, kada je reprodukcija njegove tempere "Bez naslova" objavljena na naslovnici londonskog vodiča za izložbe i galerije. Također, dva njegova djela izabrana su za prestižni Pirellijev kalendar 1986., u sklopu suradnje s umjetničkim direktorom Martynom Walshom i fotografom Bertom Sternom.

Te je godine izlagao na Drugom međunarodnom sajmu suvremene umjetnosti u londonskom Olympia Exhibition Hallu, a prvu veliku monografsku izložbu u Hrvatskoj održao je u zagrebačkoj Galeriji Forum, uz predgovor profesora Petera de Francije. U Dubrovniku je svoju prvu samostalnu izložbu imao 1988. godine, a u tom je gradu izlagao gotovo svake godine, stekavši prepoznatljivost u njegovoj kulturnoj sceni.

Tijekom Domovinskog rata, Šibl je proveo duže vrijeme u Dubrovniku, slikajući prizore grada i prirode. U razgovoru s novinarima prisjetio se tog perioda, spominjući kako se počeo baviti krajolicima, usprkos tome što je ranije bio usredotočen na ljudsku figuru. Istaknuo je i kako je pod utjecajem mediteranske palete umjetnika poput Masle i Pulitike, njegove boje postale živopisnije i sunčanije.

Godine 1996. ponovno je izlagao u Galeriji Forum, ovaj put s 25 radova u ulju, pastelu i ugljenu, što je bila zapažena izložba. Njegov rad popratili su eseji Tonka Maroevića, Saše Vereša i Guida Quiena. Godinu kasnije, u dubrovačkoj Galeriji Kazališta Marin Držić, predstavio je ciklus "Tijela u pokretu", radove koje je stvarao u intenzivnom višemjesečnom radu.

U novijem razdoblju, Šibl se posvetio slikanju ulja na platnima velikih dimenzija, potvrđujući svoj status na domaćoj sceni, ali i održavajući prepoznatljiv europski izričaj. 

Prodaja slika Online

Tekstovi i fotografije na ovoj stranici vlasništvo su njihovih autora i nije dopušteno njihovo skidanje i upotreba bez odobrenja autora i bez navođenja linka stranice kao izvora.