Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Izložba slika autorice Angeline Janjušević




Obavještavamo Vas da će u petak, 05.04.2019. godine biti otvorena izložba slika autorice Angeline Janjušević u Galeriji BKC-a Tuzla sa početkom u 19,00 sati. Izložba će biti postavljena do 15.04.2019. godine.
Organizator: JU BKC TK Tuzla.

Izložba slika autorice Angeline Janjušević

O AUTORU:

 Angelina Janjušević je rođena 1963. godine u Nikšiću – Crna Gora. Radi kao profesor likovne kulture na Fakultetu umjetnosti - Specijalista teorije moderne i savremene umjetnosti. Član je Udruženja likovnih umjetnika Crne Gore. Od 2003. godine je imala preko dvadeset samostalnih izložbi u širem regionu, a učestovala je i na Selektivnim izložbama kao što su: Međunarodno Bijenale umjetnost minijature Nikšić, Žene slikari – Majdanpek; 9. Bijenala Umjetnosti minijature BiH – Tuzla; Slika mog svijeta – Galerija slovenskog doma – Zagreb i Interbifep – Tuzla.

Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

Tatjana Politeo - samostalna izložba "Hello&Home"

 

vrijeme: petak 5. travnja 2019. u 19 sati
Mjesto: Gradska galerija Striegl u Sisku.

Tatjana Politeo - samostalna izložba

Tatjana Politeo u svom najnovijem slikarskom ciklusu, koji po prvi put predstavlja javnosti, a kojeg predstavljamo u kontekstu predstojeće izložbe u Gradskoj galeriji Striegl, ukazuje na sve one detalje koji su sastavni dio našeg svakodnevnog života i dnevnih rutina, a koje često puta zaboravljamo anticipirati ili barem osvijestiti kao potencijalno pozitivan segment dana. To su trenuci koje Politeo obuhvaća u svojim radovima na način da ih provlači kroz iskustvo pop arta, street arta, stripa, animiranog filma i dječje ilustracije dajući im posve novi kontekst i viđenje, kako konstatira kustosica izložbe, Sonja Švec Španjol.

Ovom izložbom u Gradskoj galeriji Striegl, koja jedan dio svog programskog djelovanja posvećuje opusu Slave Striegla, ukazujemo na potencijalno zajedničke karakteristike umjetnika različitih provenijencija, a to je dijalog sa svakodnevnim životom i prirodom. Koristeći sebi svojstvene tehnike, i Striegl i Politeo, polaze od crteža kao osnovnog sredstva u oblikovanju te vođeni mišlju utjelovljavanja ''karaktera'' portretiraju bliske im životinje. Motiv životinje kao i klasični motiv mrtve prirode (limun, banana, ananas) prisutni su i dalje u suvremenoj umjetničkoj produkciji, uz očekivane razlike uvjetovane vremenskim i umjetničkim kontekstima, ostavljajući dovoljno slobode u interpretaciji u kojoj pronalazimo nove dodirne točke između opusa Slave Striegla i Tatjane Politeo.

Kustosi izložbe su Sonja Švec Španjol i Jurica Škofač.



Zvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivnaZvjezdica neaktivna

PETAR HRANUELLI izlaže u Centru za kulturu Čakovec

 

vrijeme: 21. ožujka 2019. u 19.00 sati – 8. travnja 2019.
mjesto: Trg Republike 3, 40 000 Čakovec

Izložbu će otvoriti povjesničarka umjetnosti Iva Körbler

PETAR HRANUELLI izlaže u Centru za kulturu Čakovec


Skulpture i crteži Petra Hranuellija

Što razmišljam gledajući skulpture Petra Hranuellija? Gledam li najprije volumen, elemente forme, materijal iz kojeg su izrađene, površinu, morfologiju, utjecaje… ili me neodoljivo privlači njihova poruka, simbolizam i kontekst u koji umjetnik pozicionira ženu kao vječnu temu? Događa se upravo ovo drugo.
Te dimenzijama male, ali iznimno moćno oblikovane skulpture žena, u punoći volumena i snazi s kojom je u njima zatočena energija oblikovanja, emaniraju na promatrača poruku o ženi kao ne samo vječnom vitalističkom principu, već otkrivaju Petra Hranuellija kao feminista u najčišćem značenju pojma, bez suvišnih ideoloških natruha. Mogli bismo reći kako autor motivu žene prilazi arhetipski, a mogli bismo jednako tako istaknuti kako je vrlo zanimljivo da u današnje vrijeme – kada svi drže dijetu ili imaju iskrivljene standarde o izgledu ženskog tijela – jedan umjetnik ponovno želi staviti u prvi plan arhetipski simbol plodnosti, obnavljanja života, ali i žene koja je postojana, stamena i otporna na sve životne nedaće i bure. Hranuellijeve skulpture žena ne može otpuhati niti velebitska bura, a kamoli da im može nauditi neki frustrirani pripadnik muškog roda.

No, ovaj je skulptor dugo tražio i usavršavao svoj izraz, svjestan obvezujućeg i opterećujućeg konteksta velike tradicije moderne i suvremene hrvatske skulpture, posebice u kamenu i bronzi. U njegove oblike nisu ugrađene samo paleolitske Venere, simboli plodnosti dalekih civilizacija, barokne raskošne i putene ljepojke, već je umjetnik sam sebi postavio zahtjevnu granicu: u opsežnom stilsko-morfološkom vokabularu kojeg su nam ostavili hrvatski moderni i suvremeni kipari i kiparice, Hranuelli je percipirao i razumio kiparske probleme i rješenja – ili im je tek postao intuitivno blizak - Frana Krišinića, Ive Lozice, Koste Angelija Radovanija, Zvonimira Lončarića, Milene Lah, Velibora Mačukatina, Vjekoslava Rukljača i Marije Ujević-Galetović, ali ih nije prepisao. Hranuellijeve skulpture pokazuju pomno studiranje anatomije ženskog tijela i pokreta, iako na prvi pogled djeluju tako voluminozno: to što su punijeg volumena, ne znači kako je na kiparu lakši zadatak da ih volumenski i prostorno oživi i „pokrene“. Štoviše, taj je proces još zahtjevniji.

Mramor i kamen iz kojeg izlaze Hranuellijeve žene iznimno je dinamiziranih površina i ploha, kao da ih je zaista oblikovala tisućljetna erozija vjetra i vode. One postoje još od prije svijeta – što bi se reklo – prije ove naše civilizacije, a toliko će trajati i u budućnosti nakon nas. U oblikovanju površine, kao i specifičnoj atemporalnoj morfologiji poput totema i simbola plodnosti, umjetnik iznimno pazi da ih pretjerano ne dorađuje, odnosno, pomno ih usavršava, ali pazi da svaka mala forma ostane sačuvana kao da je dio prirode ili svojevrsni u prirodi pronađeni objekt (objet trouvé) ma koliko to nekomu u interpretaciji i kontekstualizaciji zvučalo pomalo bizarno. U ideji kako su žene dio prirode, i često po mnogim parametrima bliže njoj od muškaraca, Hranuelli ne pretjeruje, već ju odlično balansira kao poruku svojih skulptura.

Crteži u tušu na bijelom papiru mogu biti shvaćeni kao predlošci za skulpture, ali jednako tako kao samostalna likovna slika i artefakt. Oni su jednostavni, čisti i nepretenciozni, i u svojoj voluminoznosti izazivaju tiho poštovanje. No, uvijek ćemo u Hranuellijevim crtežima ženskog tijela zapaziti nježnost i određeno strahopoštovanje pred time koliko je žensko tijelo zapravo vrlo moćan stroj. Ponekad smo zaista bliže vodama, zemlji, vjetru i fazama Mjeseca, nego ostatku naših muških polovica, a taj fenomen Petar Hranuelli iznimno senzibilno prepoznaje i utiskuje u svoje crteže i skulpture.

Iva Körbler



Izvor: https://czk-cakovec.hr

Prodaja slika Online

Tekstovi i fotografije na ovoj stranici vlasništvo su njihovih autora i nije dopušteno njihovo skidanje i upotreba bez odobrenja autora i bez navođenja linka stranice kao izvora.

© 2013 Ludvig dizajn. All Rights Reserved.