Vijesti iz kulture

Novi galeristi

Više na: Slikarstvo  

Kolumna Milana Zagorca

Slikarstvo

slikarstvo

Nada Filipec

Nada Filipec

Rođena sam 1956.g. u Splitu. Djetinjstvo sam provela u Rijeci, a školovanje na Pedagoškoj akademiji Rijeka.

Ljubav prema likovnom izražavanju traje još od školskih dana, a likovnim stvaralaštvom počinjem se baviti 2008.g. pohađajući tečaj keramike kod prof. Borisa Rocea, a zatim i tečaj slikanja kod prof. Silvane Konjevoda.

2011.g. postajem član Likovne radionice Art & hobby pod vodstvom prof. Dijane Lukić, gdje sudjelujem i danas.

Prije odlaska u mirovinu, počinjem se aktivnije baviti slikarstvom, a imala sam i tri samostalne izložbe.
Nada Filipec Na izložbama naše likovne radionice Art & hobby također sudjelujem sa svojim radovima.
Teme mog likovnog izraza najčešće su pejzaži, cvijeće i građevine...

Kontakt:
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Facebook

  • 383925572_686586396391201_63373715108364059_n
  • 383300844_858073656034831_436498633263950376_n
  • 384042660_813465223848115_7447782610969913892_n
  • 379640279_633532722225475_5811545342569556583_n
  • img_20220530_095444
  • img_20220322_102419
  • img_20220421_142303
  • img_20211212_121708
  • img_20210928_153038
  • img_20210803_080404
  • img_20210602_151708
  • img_20210413_220137
  • img_20190309_181347
  • nada6
  • img_20210219_142700
  • nada1
  • nada4
  • img-20201119-wa0002
  • img_20210125_201945
  • img_20200327_110047
  • img_20201024_164339
  • img_20200321_164945
  • img_20200316_164011
  • img_20200318_075539
  • img_20190811_191714
  • img_20200118_130849
  • img_20190813_135204
  • img_20190518_184454
  • img_20190309_181433
  • img_20190309_181606
  • img_20190309_181746
  • img_20190309_181819
  • img_20190309_181201
  • img_20190309_181304
  • img_20190309_181234
  • img_20190309_181127
  • img_20190309_181047
  • img_20190309_180959
  • img_20190304_151158

Olgica Softić

Olgica Softić

Olgica Softić, rođena 1948. godine u Kotor Varošu, umjetnica je čiji likovni put spaja tehničku preciznost arhitektonskog crteža s bogatim koloritom i ekspresivnošću ulja na platnu. Kao arhitektonski tehničar po struci, Olgica donosi jasnu liniju i preciznost u svoje slikarske radove, ali s godinama, njezina potreba za izražavanjem emocija kroz umjetnost sve više dolazi do izražaja. Slikanje za nju postaje način da na platno prenese svjetlost, pokret i osjećaje, stvarajući slike koje odišu toplinom i dinamikom.

Svoj stil je usavršavala pod budnim okom poznatog slikara u atelijeru Pečarić, gdje je razvila prepoznatljiv likovni rukopis. Kroz radove Olgice Softić očituje se ljubav prema ljudskim figurama, prirodi, životinjama i apstraktnim motivima. Njezina tehnika ulja na platnu, ponekad obogaćena slojevima boje koji stvaraju teksturu, pokazuje vještinu i promišljenost u pristupu svakoj kompoziciji. Boje su uvijek pažljivo odabrane, bilo da su to nježni, svijetli tonovi koji ističu nježnost i eleganciju ili bogati zemljani tonovi koji unose dojam snage i pokreta.

U likovnim krugovima njezin rad često se uspoređuje s klasičnim impresionistima, posebno u načinu na koji koristi svjetlost i boje kako bi stvorila atmosferu. Iako se ne ograničava na jedan stil, u njezinim djelima prisutan je duh impresionizma – osobito u sposobnosti da kroz boju i poteze kista prikaže trenutak i emociju. Možemo povući paralelu s umjetnicima poput Clauda Moneta, ali i s modernijim slikarima koji istražuju granice između figurativnog i apstraktnog.

Posebno je zanimljiva njezina sposobnost kombiniranja apstraktnih elemenata s realističnim detaljima, što njezinim slikama daje jedinstvenu dinamiku. Njezini radovi obiluju detaljima, ali istovremeno ostavljaju prostor mašti promatrača. Način na koji tretira teksture – bilo da je riječ o tkanini, vodi ili kosi – pokazuje zavidnu vještinu u prikazu materijala i osjećaja koje ti materijali izazivaju.

Olgica ne robuje strogim pravilima u odabiru tema – ona slika ono što osjeća u trenutku, dopuštajući intuiciji da vodi njezinu ruku. Upravo zbog tog slobodnog pristupa, njezine slike često nose emocionalnu težinu i omogućuju gledatelju da se poveže s dubljim, univerzalnim osjećajima. U njezinim slikama prepoznajemo motive prirode, životinja, žena u pokretu, a svi ti elementi naglašeni su bogatom paletom i snažnim potezima kista.

Njezina umjetnost stoga nije samo vizualno privlačna, već nosi i snažnu emocionalnu poruku. Svako djelo je refleksija njezine unutarnje potrebe za izražavanjem ljepote svijeta oko sebe, a svaki potez kista odražava promišljenost i osjećaj za sklad. Olgica Softić uspijeva spojiti tehničku preciznost i umjetničku slobodu, stvarajući djela koja su autentična i emocionalno rezonantna.


Rado slika i po narudzbi.

Kontakt: Facebook

 

  • 351287324_1202369437090380_762022712528562758_n
  • 318098011_683535699814612_7046592376999726193_n
  • 318935153_1310410946474697_8057992039914667593_n
  • 318757653_1158681708374074_4143287921683069146_n
  • 173959277_120327946752230_2346790911012148010_n
  • 173932395_459372648727533_5028046536672844221_n
  • 151934148_454041005738343_5370976123952588227_n
  • ulje na platnu 90x65
  • ulje na platnu  50x60
  • tajanstvenost sretnog trenutka ulje na platnu 80x90
  • u zanosu ulje na platnu  25x50
  • romansa ulje na platnu 40x40
  • jednorog ulje na platnu 50x60
  • new york ulje na platnu 50x60
  • moj fedja ulje na platnu 40x50
  • 18077121_417288111997132_339145641017799277_o
  • dama s orhidejom
  • diptih  50×70 ulje na platnu
  • 14519812_299485740444037_2485809392252054672_n
  • 13645257_257945034598108_8946801707464157814_n
  • 17309306_393709351021675_2565930075250044425_n

Roman Žarić

Roman Žarić


...rođen u Osijeku, Hrvatska, 14.02.1969.

Vrlo mlad sam pokazao ambicije za umjetnost .
Što je prepoznao jedan član moje obitelji, te profesor u osnovnoj školi .Oni su mi dali poticaja i prenijeli mi znanje.
Sa svojih 12 godina sam počeo izučavat razne tehnike i stilove umjetnosti . Moj mentor stric me je uputio u tehničko znanje koje je on stekao od svog oca i dijeda, tako da je to izučavano generacijama u mojoj obitelji .
Ja sam godinama praktično upotrebljavao stečejno znanje. Jedan duži period sam bio onemogučen bavit se umjetnošču, zbog privatnog statusa te rata u domovini.

U zadnjih 10 godina sam napokon posložio svoj život , te se vratio umjetnosti. U zadnje 4 godine sam odradio preko 250 slika tehnikom ulja na platnu. Imao sam jednu samostalnu izložbu . Radio sam portret pape Franje koji se nalazi u Vatikanu. Nemogu reči da imam jednoliko slikanje pošto radim pejsaže, portrete, mrtvu prirodu, still life, ljude u punoj veličini, dijecu, cviječe i sve što se može pomislit i poželit.

Preferiram realizam i hyperealizam iako mi nije strano radit impresionizam.

Izučio sam sljedeče tehnike : uljane boje, akrilne boje, akvarel, tuš, grafitna olovka, ugljen, pastela, reljef u drvetu, reljef u zlatu, reljef u bakru, kiparske tehnike glinom te kamenom i drvetom, digitalno crtanje, 3d modeliranje.

Kontakt: mobitel 099 590 6456
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

  • zimska idila
  • žuta jesen
  • zalazak sunca
  • sunčan dan
  • suncokreti
  • ulazak u split
  • sunce kroz granje
  • sječanje na amazonu
  • refleksija sumraka
  • pustinja
  • red nature
  • priroda
  • pejsaž sa špahtlicama
  • plitvice
  • pejsaž močvara
  • mostić
  • obzor slavonije
  • jesenja staza
  • kanal
  • hladovina
  • dunav
  • djungla
  • forest in fog
  • breze
  • dac na dunavu
  • sonja
  • mali skitnica
  • djevojčica1
  • braco i seka
  • crvenokosa i prijatelji
  • 64845233_10211865808235523_3608934841279578112_n
  • 19142316_1782367918446417_2085862537_n
  • sunflower
  • stolić s cviječem
  • sanjivo cviječe
  • rapsodija jorgovana
  • rosni cvijet
  • orhideja
  • jorgovani
  • pink flower
  • jesenski aranžman
  • jesenski aranžman jabuke i kruške
  • iris
  • cvijeće u vazi
  • cviječe u ćupu
  • cvijeće  odrađeno špahtlicom
  • crveni cvijetovi
  • cviječe na stoliću
  • bokal s cviječem
  • crvene ruže
  • aranžman u srebrnoj posudi
  • bijeli aranžman
  • aranžman
  • veliki buket u korpi
  • val
  • u igri sa žabom
  • u šumi
  • suncokreti u korpi
  • suncokreti u vazi
  • šolja i srebrni set
  • suncokreti i lubenice
  • put kroz park
  • nebeska muzika
  • put uz žito
  • djevojčica sjedi na kamenu
  • djevojčica uz vodu
  • more
  • djevojčica
  • djevojčica i mede
  • djevojčica i pilići
  • cviječe i med

Alenka Tominac

Alenka Tominac

Rođena 1971. godine u Karlovcu, Alenka Tominac nosi u sebi spoj stručnosti inženjerskog uma i kreativne duše umjetnice. Iako je po zanimanju inženjer strojarstva, njezina prava strast leži u svijetu crtanja i slikanja koji su postali središnji dio njezinog života.

Svoj umjetnički put započela je 2017. godine kada je odlučila upisati Radionicu crtanja i slikanja u NS Dubrava pod vodstvom profesora Svebora Vidmara. Od tada pa do danas, Alenka je stvorila impresivan opus s više od 500 radova u različitim tehnikama poput olovke, tuša, pastela, ulja, akrila i akvarela. Njezino stvaralaštvo obuhvaća raznolike teme i stilove, reflektirajući bogatstvo njezine mašte i osjećaja.

Aktivno sudjeluje u umjetničkim krugovima kao članica HDLU Zagreb, ULAK-a (Karlovac), HSK-a, Ludvig Designa te Udruge umjetnika August Šenoa, gdje svojim talentom obogaćuje lokalnu i nacionalnu umjetničku scenu. Njezina predanost umjetnosti i kontinuirani rad pokazatelji su njezine posvećenosti i ljubavi prema stvaranju.

Alenka Tominac nije samo umjetnica, već i vizionarka koja kroz svoje djelo povezuje tehniku i strast, stvarajući djela koja diraju dušu promatrača i ostavljaju neizbrisiv trag u svijetu umjetnosti. Njezina priča podsjeća nas da istinska strast i talent mogu procvjetati u bilo kojem trenutku života, te da umjetnost ima moć povezati nas i inspirirati na dubok i značajan način.

Do sada je imala osam samostalnih izložbi.

  • - “Priča u priči” – Galerija Kontrast, Zagreb
  • - 2. samostalna izložba – Galerija HUKA, Zagreb
  • - 3. samostalna izložba – Galerija GK Ksaver Šandor Gjalski, Zabok
  • - “Kistom pričana priča” – Galerija GK Dubrava, Zagreb
  • - 5. samostalna izložba – GK Kajfešov brijeg, Zagreb
  • - “Povratak” – Galerija ULAK-a, Karlovac
  • - “Moji akvareli” – Galerija GK A. Cesarca, Zagreb
  • – “Akvarelom kroz godišnja doba” – prostorije UHRV, Zagreb

Od 70-tak skupnih žiriranih izložbi mogu se izdvojiti značajnije:

  • – Izložba “One s utu” – Galerija Slavko Kopač, Vinkovci – nagrada publike
  • - “Otvoreni Pulski bijenale crteža 2021..” – Galerija HDLU Istre, Pula
  • - “3. Zagrebački festival crteža” – HDLU Zagreb – InArt galerija, Zagreb
  • - “Kaštelanske štorije 2022.” – velika dvorana dvorca Vitturi, Kaštel Lukšić – pohvala GKK
  • – “15. Profutura” – Istarska sabornica, POU Poreč, Poreč – pohvala žirija
  • – “9. Hrvatski trijenale akvarela” – Galerija Vjekoslav Karas,Karlovac, HDLU Meštrovićev paviljon, Zagreb, Galerija umjetnina grada S. Broda, Slavonski Brod.
  • – “6. Zagrebački ljetni likovni salon 2022” – HDLU Zagreb – Galerija Kontrast, Zagreb
  • - “4. Zagrebački festival crteža” – HDLU Zagreb – InArt galerija, Zagreb
  • - “Kaštelanske štorije 2023.” – velika dvorana dvorca Vitturi, Kaštel Lukšić – pohvalnica povjerenstva
  • – “16. Profutura” – Istarska sabornica, POU Poreč, Poreč
  • – “Boje – Žuto” – Galerija HDLU Istre, Pula
  • - “7. Zagrebački ljetni likovni salon 2023” – HDLU Zagreb – Galerija Kontrast, Zagreb
  • - 5. Međunarodni festival akvarela – CASTRA 2023. – Ajdovščina, Slovenija
  • – “Bijenale crteža 2023” – HDLU Istre, Pula

Često sudjeluje na likovnim kolonijama.

Krajem 2021., u Časopisu za umjetnost i kulturu "The Split Mind" – 19. objavljuje rad “Maslina”.



Kontakt
:

Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Mob: 091/793 85 82

https://www.instagram.com/allly.art

https://www.facebook.com/alenka.tominac.9

(-predgovor za izložbu „Povratak“ studeni 2022.)

POVRATAK PRIRODI, POVRATAK ISKONU

Alenka Tominac stvorila je i uspostavila jedno zanimljivo, estetski sugestivno, individualno prepoznatljivo, stilski profilirano realističko, i vrlo ekspresivno slikarstvo. Prepoznatljiv likovni stil oblikuje i definira posljednjih pet godina otkada se aktivno bavi slikarstvom, premda slika odmalena. Slikati je učila od vrsnih likovnih pedagoga Svebora Vidmara i Ivane Vulić. Njezina likovna istraživanja iskazuju intenzivnu zrelost vlastitoga intimnog i poetskog svijeta u kojemu likovna kvaliteta i iznimno izražen senzibilitet uzlaze u sfere izvanredne sugestivnosti. U nekih autentičnih umjetničkih nerava poput njezina ljepota obitava u osjetilnome, pa i senzualnom iskustvu. Njezine slike, odnosno prizori pejzaža, mogu se smatrati mimetičkim odrazima stvarnosti. Svaki rad, svaki prizor, svaki pejzaž i svaka inscenacija nisu stvoreni direktnim promatranjem po principu zornosti, već su nastali  na poligonu ostrašćene memorije. Slikarica odbacuje plenerizam, slikanje direktno u prirodi po modelu, da bi krajolike slikala po sjećanju, dakle doživljavanju viđenoga i osjećanog, izjednačujući svjetlost s masom raslinja pretvorenih u slikarsku vještinu. Ti su krajolici platforma za izražajni iskaz univerzalne duše prirode, unutar jasne toponimske konkretne naznake. Efekti prelijevanja svjetlosti po površinama prirodnih formi i oblika istražuju bogatstvo kontrasta tamnijih i svijetlijih fenomena. Postaju intenzivnim simbolima traganja za izgubljenim rajem, za duhovnim zavičejem i u svojemu hermetičkom intimizmu zahtijevaju zadržavanje mentalnih i psiholoških korijena osjetljivog, i krajnje senzibiliziranog umjetničkog bića. Za umjetnicu umjetnost predstavlja vizualni spektakl ugrađen u svojevrsni dijalog oka, sjećanja i svijesti. Tema i motiv više je nego (neo)konzervativno tradicionalan: običan pejzaž, obična priroda, svakodnevno sveprisutna. No, u ovome se slučaju radi o promotrenom i doživljenom te interpretiranom prema jednoj gotovo nadrealnoj atmosferskoj inscenaciji koja ove slike čini ove naprosto čarobnim. Po riječima same autorice, slika ''iz glave'', po sjećanju koji joj se utisne u svijest, a slika u atelijeru. Dakle, nije pleneristica poput Barbizonaca i impresionista, koji izlaze van iz atelijera sa štafelajem i slikaju prirodu u prirodi samoj. Njezini su pejzaži - nazovimo ih portretima prirode - duboko usječeni u njezinu svijest i vizualnu percepciju, u njezin ''imaginarni muzej'' zapamćenih prizora i slika. Neke se vještine s vremenom izuče i usavrše, ali moć razlikovanja velikog tonskog spektra i talenta da se miješanjem različitih boja dobije baš jedna frekvencija, odlika je unutarnjeg oka, jako razvijene percepcije. Na slikama Alenke Tominac kompozicija je uvijek čvrsta, centrirana i fokusirana. I na onima slikanima uljem na platnu i u akvarelima, koji po nužnosti tehnike bivaju prozračnijima. Svaki detalj je na svojemu mjestu unutar kadra u dinamičnoj interakciji oblika i forme, simetričnost i proporcionalnost kompozicije dobro su uravnotežene, a registar čistih boja maksimalno je aktiviran, i predstavlja se kao vizualni užitak, užitak za promatračevu percepciju. U krajolicima je prisutan kaleidoskop supstanci okupljenih pokrenutim i snažnim impulsima zemlje, vode i svjetla. Premda polazi od poštivanja mimetičkoga, prepoznatljivog i stvarnosnog izgleda pejzažne matrice, kroz prizmu impulsa prirodnih elemenata zrcali se neugasla moć preobrazbe koja nadahnjuje unutarnjom percepcijom, i Alenku Tominac potvrđuje kao slikaricu definiranog likovnog ugođaja. U oazama riječnih, jezerskih i slapovskih smiraja i guste priobalne vegetacije iznalazi uvijek svjež svijet vizualnih senzacija. Posebna je vještina koja dokazuje kvalitetnoga slikara, slikanje vode, a u tome je Alenka Tominac izvrsna. Bilo da slika mirne vode stajačice ili pak, dinamične slapove koji padaju u kaskadama, čini to s naizglednom lakoćom i jednostavnošću da te vode izgledaju prirodno i logično.

Prelijepe i predivne slike Alenke Tominac pripadaju visokim estetskim mjerilima. Radi se o iznimno darovitoj umjetnici, koja je svoje slikarstvo podigla na razinu eseja o prirodi, lirskim i dramskim istodobno, a samu zagonetnost, mističnost ili enigmatičnost posredovanu sfumatoznim, magličastim ambijentima i atmosferom, uzdigla je na tron vrhunske, vrijedne, trajne i vječne, prave umjetnosti. Priroda, odnosno pejzaž uz potok, rijeku, jezero i slapove, listopadne i zimzelene šume i cvjetne livade uz staze, puteljke i vodu, kultne su vizure, a ovdje su semantička podloga. Znane je motive umjetnica predočila na neočekivani način, izmakom očekivanom stekla je samosvojnost. I mi se danomice susrećemo sa sličnim prizorima, usputnim slikama, koje se često pretaču u rutinirano stanje koje ni ne primjećujemo kao moguć poligon za umjetničko djelo. To usredotočeno fokusiranje zapažanja, pretvara obično u čistu ljepotu. Gotovo bismo rekli da se priroda u ovim slikama iskazuje ljepšom nego što u stvarnosti jest. Priroda je sama po sebi savršena, ništa joj se ne može dodati ni oduzeti. Doduše, ljudi joj oduzimaju i time je osiromašuju i ugrožavaju zemlju i čovječanstvo. Zagađenje mora i oceana, uništavanje prašuma, uništavanje ozonskog sloja, chemtrailovi na nebu, kemijsko smeće koje se iz aviona prosipa u zraku i koje pada na zemlju, akumulacija nuklearnog zračenja itd., primjeri su koliki je čovjek štetočina prirode.

Po Kantu, priroda je iznad umjetnosti, a po Hegelu umjetnost je iznad prirode, jer je stvar duha.[1] Za pravoga umjetnika ništa nije objektivno nužno. Jedina objektivna nužnost umjetnikova je subjektivnost.

Ako netko ima autentičan odnos prema umjetnosti u koju sam uranja, onda on umjetnost više ne promatra kao objekt. Svoj raison d'être imaju samo ona umjetnička djela koja se mogu interpertirati kao način ponašanja. Na taj se način u mnogih umjetnika neriješeni antagonizmi realiteta vraćaju u umjetničko djelo kao imanentni problemi njihovih oblika. Oblici prirode u slikama Alenke Tominac bjelodan su dokaz i potvrda gore izrečenih teza. Njezine su slike predstave putovanja iza koprene realiteta prirode, pa time i subjektivna reciklaža vidljivoga realiteta, gdje umjetnička interpretacija lijepoga zastire prirodno lijepo. Priroda je sada pretvorena u enigmu racionalnoga i emotivnog, u vizionarsku sugestivnost sjećanja, zapretenu osjećajima. Slike Alenke Tominac neko su njezino vlastito prustovsko traganje, koje sakuplja silnice snoviđenja, instinktivne i intuitivne otkucaje, daleke ili bliže uspomene ili neostvarive, a iskušane čežnje za vječnim povratkom i stapanjem s prirodom, s iskonom. S prirodom je čovjek oduvijek bio asimiliran, njezin neodvojivi dio. Antropološki gledano, uvijek su Priroda i Čovjek bili stopljeni, jer Čovjek je imanentni dio Prirode. Pritom se ne možemo oteti dojmu da Alenkine slike odišu melankolijom, koliko god su dinamične i fluidne i pršte ditirampskom himnizacijom prirode. Alenkino slikarstvo bitno određuju dvije riječi: energija i modernost. Zato njezine slike naprosto treba doživljavati, jer i jesu rezultati unutarnjega doživljavanja svijeta i života, a ne u njima tražiti nalickanu ljepotu po ukusu svačijega empirijskog dopadanja. Ovo je slikarstvo prije svega direktan “prijenos” emocija i strasti, barem onoliko koliko je prijenos egzaktne, fotorealistički prenesene činjeničnosti izgleda prirode.

Slike Alenke Tominac su umjetnički relevantne, dakle onakve čija je trajnost vječna, jer u sebi nose auru umjetničkosti kao pravu umjetničku vrijednost (l'artificitá dell'arte, umjetničkost umjetnosti, kako je to definirao veliki talijanski povjesničar umjetnosti Giulio Carlo Argan, sveučilišni profesor i bivši gradonačelmik Rima).

Percepcija slike nikada nije bila slojevitija nego u drugoj polovini 20. stoljeća i prva dva desetljeća 21. stoljeća, no, čini se kako smo se svi – i kustosi i umjetnici podjednako – u današnjem trenutku izborili da se ipak postupno odmaknemo od teških teorijsko-filozofskih rasprava o biti slikarstva per se, jer je ono nekim nevoljenim vremenima usprkos opstalo. Prave, tradicionalne vrijednosti žilavog realističkog slikarstva uvijek su bile, jesu i bit će zalog istinski umjetnički vrijednog i lijepog.

Smatram da Alenka Tominac u svojemu slikarstvu ustoličuje osobni moral i humanost, posredujući koncept o idealu i pojmu savršenosti mikro i makrokozmosa prirode, svake prirodne pojave i čovjekova poimanja prirodnih pojava, danas bitno narušenih ljudskim nemarom i neosviještenošću zbog koje nagrđuje i ugrožava prirodu.

Doc. dr. sc. Enes Quien

 

[1] Stoljećima je važan predmet teorijsko – estetskih diskusija  bio i ostao problem odnosa i razlikovanje prirodno lijepog od umjetnički lijepog. Svaka prirodna stvarnost posjeduje određeni stupanj ljepote u proporcionalnoj mjeri savršenosti koju u sebi nosi. Zbog toga je priroda vrutak emocija i estetičkih sugestija od pamtivijeka, pa tako i neiscrpni vrutak umjetničkih nadahnuća. Priroda je bila predmetom i filozofijskih misli, koje su nalazile plodno tlo u umjetnosti. Spomenuit ću samo dva bitna filozofska stava, u kontekstu utjecaja ma umjetnost, iz dva različita razdoblja. Sveti Toma Akvinski, filozof i teolog iz 13. stoljeća, nalazi u prirodno lijepome znak sudjelovanja božanske stvarnosti. Lijepo u Prirodi (s velikm slovom, jer je filozofski pojam) uzdiže se, po Tomi, u jasnoći, cjelovitosti, u proporcionalnosti dijelova, boja i naravi. Nekoliko stoljeća kasnije Immanuel Kant govorio je ukoliko je identitet umjetničkog jednak lijepom, utoliko je Priroda lijepa kada ima pojavnost u umjetnosti, te da se umjetnost ne može zvati lijepom ako je mi, koji smo svjesni umjetnosti, smatramo Prirodom.

 

(8. samostalna izložba: AKVARELOM KROZ GODIŠNJA DOBA)

"Bajkovito slikarstvo naše Alenke, pored motiva istovremeno pruža i njihovu duhovnu dimenziju, što je rijedak dar zapažanja. Slikarstvo naše Alenke svakako zauzima posebno mjesto u našoj likovnosti… Živjela."

Danica Vukelić, slikarica i poetesa, - predsjednica Udruge umjetnika August Šenoa, Zagreb

"Slikati vodu u akvarelu, to je vrhunac, voda na papiru, čarolija uspjeha, slikano lakoćom i to bez predloška, gledanja u stvarnosti.

Ima neka poveznica samnom kao akvarelisticom = Sloboda

Kod Alenke voda kao da teče i želi se izliti iz papira, platna, jedino je okvir zaustavlja. Znanje je to stečeno vježbom i lakoćom prezentiranja.

Čestitam!"

Ingeborg Crnogaj, slikarica – tajnica Udruge umjetnika August Šenoa

  • STAJNICA - pastel.papir - 50 x 70 cm. 2024
  • ZG-489-130 - akril.platno - 50 x 70 cm - 2024.
  • Slavonski krajolik - akril.platno - 50 x 60 cm - 2024.
  • Slavonski krajolik - akril.platno -50 x 60 cm - 2024.
  • Slap - akvarel.papir - 39 x 32 cm
  • Rijeka Korana - akvarel.papir - 39 x 32 cm
  • Slap - akvarel - 2024.
  • Poljička Republika  - tragovi - akril.platno - 50 x 70 cm - 2024.
  • Palmino drvo - olovka.papir - 42 x 30 cm - 2024.
  • LIPICE - akril.platno - 50x60cm - 2024.
  • Krajolik - akril.platno - 50 v 70 cm - 2024.
  • Maslina 2 - akril.platno - 100 x 70 cm - 2024.
  • krajolik - akvarel.papir
  • Jaruga - softpastel - 50 x70cm - 2024
  • Kloštarske livade - akril.platno - 50 x 60 cm - 2024.
  • Jutro - akril.platno - 60 x 50 cm - 2024.
  • Jablani na Korani - akril.platno - 18 x 24 cm - 2018.
  • tulove grede - olovka.papir - 21x30 cm - 2023.
  • vidovice, kapelica - akvarel.papir - 30x21 cm - 2023.
  • ukradena sloboda - akvarel - 48x34cm - 2023.
  • vukovar - pastel.platno - 50x60 cm - 2023
  • plitvički slap - 2023. - softpastel.papir - 21 x 30 cm
  • sinac - akvarel.papir - 28x38cm - 2023.
  • pristranost - 2023. - kolaž - 100 x 70 cm
  • vidovice - akvarel.papir - 21x30 cm - 2023.
  • zimska idila - akril.platno - 50x60 cm - 2023.
  • slavonija - akril.platno - 50x60 cm - 2023
  • slap - akvarel.papir - 20x29 cm - 2023.
  • krajolik 3 - 2023. - softpastel.papir . 21 x 29,5 cm
  • krajolik - akvarel - 20x30cm - 2021.
  • krajolik 2 - 2023. - softpastel.papir . 21 x 29,5 cm
  • krajolik - pastel.papir - 30x21 cm - 2023.
  • lički krajolik - akril.platno - 50 x 60 cm - 2023.
  • krajolik 1- olovka.papir
  • plitvice - akril.platno - 50 x 60 cm - 2023.
  • kapelica - akril.platno - 60x50 cm - 2023.
  • krajolik - akril.platno - 50 x 70 cm - 2023.
  • onaping falls - olovka.papir - 2023.
  • krajolik - pastel.papir - 50x70 cm - 2023
  • krajolik - olovka.papir - 2023.
  • mrežnica - pastel.papir - 21x30 cm - 2023.
  • krajolik 2 - olovka.papir
  • krajolik 1 - 2023. - softpastel.papir . 21 x 29,5 cm
  • kanadske breze - pastel.papir - 30x21cm - 2023.
  • crkva sv. petra apostola ivanić grad - akril.platno - 60 x 50 cm - 2023.
  • virski most - akvarel.papir - 23 x 30,5 cm - 2020
  • velebit - pastel.papir - 30 x42 cm - 2019
  • slap 12 - akvarel.papir - 19 x 28,5 cm - 2022
  • prolaznost - akvarel.papir - 24 x 32 cm - 2021
  • put u nebo - akvarel.papir - 23 x 30,5 cm - 2022.
  • potok 4 - akvarel.papir - 23 x 30,5 cm 2021
  • no name - akvarel.rižin papir - 33 x 24 cm - 2021
  • potok 3 - akvarel.papir - 30,5 x 23 cm - 2022
  • lika- akvarel.papir - 21 x 29 cm - 2021.
  • nin . akvarel.papir - 24 x 32 cm - 2020
  • krajolik 73 - akvarel.papir - 23 x 30,5 cm - 2020._11zon
  • krajolik 94  - akvarel.papir - 23 x 30,5 cm - 2021.
  • krajolik 96 - akvarel.papir - 21 x 30 cm - 2021
  • krajolik -akvarel.papir - 14,8 x 21 cm - 2021.
  • krajolik 84 - akvarel.papir - 20 x 31,5 cm - 2021
  • krajolik 72 - akvarel.papir - 23 x 30,5 cm - 2020_11zon
  • krajolik 63 - akvarel
  • krajolik 69 - akvarel.canvaspad - 30 x 21 cm - 2020
  • jesen u meni - akvarel.canvaspad - 21 x 30 cm - 2020
  • gospa od milosti - akvarel.papir - 23 x 30,5 cm - 2020.
  • krajolik 59 - akvarel.papir - 23 x 30,5 cm - 2020
  • jesenji krajolik - akvarel.rižin papir - 26 x 36 cm - 2021.
  • žaba-olovka.papir-30-x-42-cm-2022.
  • pogled 2 - akvarel.papir - 23 x 30,5 cm - 2022
  • moje mjesto pod suncem - akril.platno - 70 x 50 cm - 2021.
  • dobra - akril.platno - 40 x 60 cm - 2021.
  • gacka - akril.platno - 50 x 70 cm - 2021
  • bandira - vir - akvarel.papir - 21 x 30 cm - 2021.
  • žito - pastel.papir - 30 x 42 cm - 2022.
  • otkos - olovka.papir - 30 x 42 cm - 2022.
  • ravnica - akril.platno - 30 x 40 cm - 2021.
  • stare tačke - pastel.papir - 30 x 42 cm - 2022.
  • ninska vrata - akvarel.papir - 29,5 x 20,5 cm - 2022.
  • krajolik - pastel.papir - 30 x 42 cm 2021.
  • kosinjski most - akvarel.papir - 21 x 30 cm - 2021.
  • nin - akvarel.papir - 19 x 28,5 cm - 2022.
  • potok 2 - akvarel.papir - 30,5 x 23 cm - 2021.
  • dubrovnik - akril.platno - 120 x 80 cm - 2022.
  • trenutak vedrine - akvarel.papir - 26 x 38 cm - 2020.
  • snježno jutro - pastel.papir - 30 x 42 cm - 2021.
  • krajolik - akvarel.papir - 23 x 30 cm - 2021.
  • dobra1 - akril.platno - 40 x 60 cm - 2021.
  • cambi - akvarel.rižin papir - 33,5 x 23,5 cm - 2022.
  • bandira1 - vir - akvarel.papir - 21 x 30 cm - 2021.
  • planinski krajolik - akril.platno - 50 x 70 cm - 2021
  • krajolik 92 - akril.platno - 50 x 60 cm - 2021
  • sijeno - olovka.papir - 30 x 42 cm - 2021
  • pogled na more - akvarel.papir - 21 x 30 cm - 2021.
  • lavanda - akril.platno - 18 x 24 cm - 2019.
  • krajolik 90 - softpastel.papir - 24 x 34 cm - 2021
  • bandira - vir 1- akvarel.papir - 23 x 30,5 cm - 2021
  • bonaca - akvarel.rižin papir - 23,5 x 33,5 cm - 2021
  • krajolik 91 - akvarel.papir - 21 x 30 cm - 2021
  • casino royal - akvarel.rižin papir - 24,5 x 33 cm - 2021
  • ravnica - akril.platno - 30 x 40 cm - 2021
  • sa bandire ... - akril.platno - 30 x 40 cm - 2021
  • bandira - vir - akvarel.papir - 30 x 21 cm - 2021
  • krajolik 93 - pastel.papir - 30 x 42 cm - 2021
  • no name - akvarel.papir - 24x32cm
  • no name - akvarel.papir - 15x21cm
  • moreee - softpastel.papir - 30x42cm
  • moja plaza - softpastel.papir - 30x42 cm
  • maslina akvarel.papir - 15x21cm
  • krajolik 86 - akvarel.papir - 24x32cm
  • maslina - akril.platno - 100x70cm
  • krajolik - softpastel.papir - 30x42 cm
  • krajolik 85 - akvarel.papir - 19x31,5cm
  • jež - olovka.papir - 30x42cm
  • čamac na korani - akvarel.papir - 24x32cm
  • brezik - akvarel.papir - 15x21cm
  • trenutak vedrine - akvarel.papir - 26x38 cm
  • 8 krajolik 19 - pastel.papir - 30x42 cm
  • 7 krajolik 18 - pastel.papir -30x42 cm
  • 6 slap 5 - pastel.papir - 50x70 cm
  • 5 moja korana - pastel.papir - 50x70 cm
  • 3 magla - 1 - olovka.papir - 30x42 cm
  • 4 stolisnik - pastel.papir - 50x70 cm
  • 22 krajolik 76 - akvarel.papir - 23x30,5 cm
  • 2 gole grane 2 - olovka.papir - 21x30 cm
  • 18 sjećanje - akvarel.papir - 30x42 cm
  • 19 lanterna vir - akvarel.papir - 24x30 cm
  • 17 uživanje u trenutku - akvarel.papir - 30x42 cm
  • 16 čežnja - akvarel.papir - 30x42 cm
  • 15 šumski potok - akril.papir - 53x33cm
  • 13 savakošutarica - pastel.papir - 42 x 30 cm
  • 11 zalazak sunca  (sava košutarica) - pastel.papir - 42x30 cm
  • 12 zimska idila - pastel.papir - 30x23 cm
  • 10 moje proljeće - pastel.papir - 30x42 cm
  • 1 gole grane - olovka.papir - 30x42 cm
  • 9 velebit - pastel.papir - 30x42 cm
  • 21 krajolik 74 - akvarel.papir - 23x30,5 cm
  • 20 krajolik 70 - akvarel.papir - 30,5x23 cm
  • 14 krajolik 60 - pastel.papir - 42x30 cm

Dragica Samardžija

Dragica Samardžija

Dragica Samardžija rođena je 1956. godine u Kotlenicama, malom mjestu pored Splita. Iako ju je životni put odveo u administrativne vode, gdje je radila kao administrativni djelatnik u KBC-u Split sve do umirovljenja, ljubav prema umjetnosti u njoj je tinjala od malih nogu. Sanjala je da postane slikarica, ali zbog životnih okolnosti nije uspjela ostvariti taj san u profesionalnom smislu.

Tek u zrelijoj dobi, spoznavši da je veći dio svog života posvetila drugima, odlučila je konačno ostvariti svoju davnu želju i posvetiti se slikarstvu. 2008. godine završila je zahtjevni likovni program pod mentorstvom akademske slikarice Vendi Borović, što je označilo početak njezinog umjetničkog putovanja.

Dragica pronalazi sebe kroz umjetnost, istražujući emocije i izražavajući ih putem boja, linija i oblika. Postaje članica ULKU "Vlaho Bukovac" iz Splita te sudjeluje na brojnim skupnim izložbama. Iza nje su i tri samostalne izložbe, na kojima su publici predstavljene njezine slike i crteži, odraz njezinog unutarnjeg svijeta i strasti prema umjetnosti.

Najčešće slika uljem na platnu, ali rado koristi i tehnike pastela, akrila, olovke i ugljena. Njezini radovi odišu toplinom, ljubavlju prema ljudima i životu, kao i zahvalnošću za priliku da kroz umjetnost izrazi ono što riječima nije mogla.

Dragica živi svoj san u bojama, dokazujući da za ostvarenje snova nikad nije kasno. Njezina priča inspiracija je svima koji žele pronaći vrijeme za sebe i hrabro zakoračiti u svijet vlastitih talenata.


Kontakt: https://www.facebook.com/dragica.samardzija

  • 156394938_1097244534077487_2932442596849727819_n
  • 156868721_730451340986980_2221000857567391761_n
  • 156851563_223967949416609_4992777462770444794_n
  • 156712989_3813707402078099_4381236970491778353_n
  • fb_img_1606575753763
  • fb_img_1606575756778
  • fb_img_1606575748850
  • fb_img_1606575744655
  • fb_img_1606575741205
  • fb_img_1606575732467
  • fb_img_1606575735084
  • fb_img_1606575737861
  • fb_img_1606575729223
  • fb_img_1606575723407
  • fb_img_1606575726336
  • fb_img_1606575658445
  • fb_img_1606575719743
  • fb_img_1606575668370
  • fb_img_1606575641378
  • fb_img_1606575645786
  • fb_img_1606575623107
  • fb_img_1606575629708
  • fb_img_1606575619934
  • fb_img_1606575576989
  • fb_img_1606575606379
  • fb_img_1606575571694
  • fb_img_1606575574386
  • fb_img_1606575568792
  • fb_img_1606575565462
  • fb_img_1606575558305
  • fb_img_1606575562731
  • fb_img_1606575545549
  • fb_img_1606575543045
  • fb_img_1606575531954
  • fb_img_1606575523818
  • fb_img_1606575469074
  • fb_img_1606575478717
  • fb_img_1606575400510
  • 20201128_164049
  • 20201128_164033
  • 20201128_164012
  • 20201128_163937
  • 20201128_163816
  • 20201128_163917
  • 20201128_163133
  • 20201128_163759
  • 20201128_162805
  • 20201128_162842
  • 20201128_162750
  • 20201128_162726
  • 20201128_162641
  • 20201128_162655
  • 20201128_162629
  • 20201128_162613
  • 20201128_162549
  • 20201128_162339
  • 20201128_162537
  • 20201128_162201
  • 20201128_162105
  • 20201128_162033
  • 20201128_161946
  • 20201128_161923
  • 20201128_161911
  • 20201128_161812
  • 20201128_161759
  • 20201128_161749
  • 20201128_161706
  • 20201128_161734
  • 20201128_161655
  • 20201128_161641
  • 20201128_161618
  • 20201128_161530
  • 20201128_161558
  • 20201128_161415
Škola slikanja

Prodaja slika Online

Studio za šišanje i uređivanje pasa

Tekstovi i fotografije na ovoj stranici vlasništvo su njihovih autora i nije dopušteno njihovo skidanje i upotreba bez odobrenja autora i bez navođenja linka stranice kao izvora.